top of page

Modyfikacja elektroniki (tzw. chiptuning) polega na przeprogramowaniu zawartości sterownika silnika samochodu w celu zoptymalizowania pracy układu napędowego. Proces pozwala dokładnie regulować pracę poszczególnych elementów silnika (a także skrzyni biegów w przypadku nowoczesnych "automatów") co umożliwia zwiększenie mocy oraz momentu obrotowego. Średnie przyrosty wynoszą 20-30%, jednak w przypadku niektórych najnowszych modeli (np. samochody grupy VAG z silnikami 1.6TDI) możliwy jest przyrost nawet 80%. Tak duży potencjał spowodowany jest tym, że producenci aut coraz częściej unifikują proces produkcji oraz montażu w celu redukcji kosztów, co wiąże się z koniecznością stosowania identycznego osprzętu silnika w różnych jego wariantach, a jedyna różnica to sterownik silnika, którego właśnie modyfikacja pozwala wykorzystać pełny potencjał układu wtryskowego, turbosprężarki itp.

 

Każdy samochód przed modyfikacją poddawany jest dokładnej diagnostyce w celu stwierdzenia w jakim jest stanie. Warunkiem przeprowadzenia modyfikacji jest dobry stan techniczny układu napędowego. Przed przeróbkami mierzone są także moc oraz moment obrotowy silnika. Dopiero po tym dokonujemy czynności mających na celu poprawienie parametrów. Kolejnym krokiem jest ponowna diagnostyka mająca na celu określić czy silnik po przeróbkach zachowuje się poprawnie, oraz czy poszczególne elementy nie są zbyt mocno obciążone. Na koniec ponownie mierzymy parametry silnika w celu porównania ich z wartościami wyjściowymi.

 

Każde auto traktowane jest indywidualnie, nie stosujemy gotowych rozwiązań, a modyfikacja może zostać wykonana pod konkretne wymagania klienta.

 

© 2015 REMAPPER.PL. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Ikona aplikacji Facebook
bottom of page